tatenokai

Octombrie 22, 2008 la 5:57 am | Publicat în ganduri, HISTORIA | 2 comentarii

„Dacă nu ești hotărât să trăiești sau să mori, mai bine mori”

“Dacă eu locuiesc în mine, corpul meu seamănă cu o livadă care mă înconjoară. Eu pot ori să cultiv livada la întreaga sa capacitate ori să o las pradă buruienilor. Într-o zi, mi-a venit ideea să încep să cultiv livada atât cât merita. În acest scop am folosit soarele şi oţelul. Încetul cu încetul, livada a început să rodească şi gândurile au ocupat o mare parte din conştiinţa mea”.

“Dacă preţuim atât de mult demnitatea vieţii, oare de ce nu am pune la mare preţ şi demnitatea morţii? Despre nici o moarte nu se poate spune că e în van.”

“În şcoală am auzit urletul aspru şi barbar al Kendo-ului. De fiecare dată când îl auzeam doream să-mi acopăr urechile. Acum, după 30 de ani, simt cu totul altceva. Acel sunet îmi face plăcere, m-am îndrăgostit de el. Sunetul este strigătul japonezului însuşi îngropat în adâncul sufletului meu. Este un strigăt de care îi este ruşine japonezului de astăzi şi pe care încearcă cu disperare să-l reprime dar el izbucneşte sfărâmând toate reprimările. Este ceva legat de amintirile întunecate, ceva care aminteşte de sângele proaspăt vărsat”

Chiar și în moarte, barbaţii trebuie să aibă culoarea florii de cires”

“Poţi cu uşurinţă găsi două caracteristici contradictorii în cultura şi personajele japoneze. Una este eleganţa, alta este brutalitatea. Cele două sunt uneori strâns legate între ele. Brutalitatea noastră cred că vine din emoţia noastră. Niciodată nu este o brutalitate mecanică precum cea a naziştilor. Cred că brutalitatea noastră vine din aspectul nostru feminin iar eleganţa din latura noastră nervoasă. Câteodată suntem prea sensibili când e vorba despre pângărire, eleganţă sau despre partea frumoasă, estetică şi câteodată suntem prea obosiţi şi avem nevoie de un impuls puternic pentru a ne elibera. Nu îmi surâde ideea prin care cultura japoneză este reprezentată de aranjamentele florale, un soi de cultură a păcii, a iubirii. Cred că avem un spirit puternic de războinic”.

2 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. de unde sunt citatele?

  2. diverse :
    1,3,4,5 – Calea samuraiului
    2 – Soare şi oţel
    6 – fragment dintr-un film


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

