rugă de zi și de noapte

Noiembrie 1, 2008 la 8:45 am | Publicat în ars poetica | Lasă un comentariu


eu n-am putere de luat

și de împărţit popoare-n două,

dar ceea ce ni s-a-ntâmplat

mă rog să vi se-ntâmple vouă.

cu un călcâi de pâine –n sac,

prin ţări și legi nenumărate

să-îmblaţi și voi din veac în veac

după o dungă de dreptate.


și mișelește atacaţi,

și înrobiţi la voi acasă,

voi libertatea s-o visaţi,

și nu orânduiri de clasă.

de străinime-nghesuiţi,

să n-aveţi loc la vatra voastră

și limba rusă s-o cerșiţi,

preum cerșim noi limba noastră.

de suflet, datina furaţi

și fiţi la fel ca cei cu “misii”

și tot la fel răsjudecaţi

de tribunale și comisii

cercaţi să fiţi prin foc și fier

de seceră și semilună,

și pentru purul adevăr

că sunteţi boi să vi se spună.

nimică nou, că în război

cu turcul aţi lăsat amprente

tot înjugându-ne ca boi

la carul cel cu alimente

iar după ce ne-aţi căsăpit

prin patruzeci, mai ţinem minte,

și morţii ne-aţi înlocuit

cu morţii voștri în morminte.

eu n-am putere de luat

și de împărţit popoare-n două,

dar ceea ce ni s-a-ntâmplat

mă rog să vi se-ntâmple vouă.

și numai când veţi suferi,

la fel cum suferim de tare,

poate-n sfârșit ne veţi scuti

de patimi eliberatoare.

Leonida Lari – 1989

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

